קרן ג'רלד קרומר – דרכיו דרכי נעם, נתיבותיו נתיבות שלום

פרופ' ג'רלד קרומר

פרופ' ג'רלד קרומר

"פלורליזם וסובלנות שונים זה מזה: סובלנות משמעה רצון "לסבול" את הצד השני, ואילו פלורליזם מצהיר שלכל אחד יש מה להציע." – פרופ' ג'רלד קרומר ז"ל

קרן לזכרו של פרופ' ג'רלד קרומר  – נתיבותיו נתיבות שלום, דרכיו דרכי נועם – הקרן הוקמה בשנת 2008 ל- 10 שנים על ידי משפחת קרומר לזכרו של ג'רלד, אקטיביסט מעורר השראה בתחומי הפלורליזם והשלום בישראל. בכל שנה חותמים מחדש יוזמת פרויקט לזכר פועלו, אשר מקדם את ערכיו של ג'רלד.

בנוסף לחסות השנתית על מענק, כל שנה הקרן לזכרו של פרופ' קרומר בחרה להעניק פרס מיוחד לפעילויות המשקפות את הערכים של ג'רלד.

הפרויקטים הזוכים כללו: הוצאת הספר "דרישת שלום" שריכז מאמרים בנושא פרשת השבוע מפי מגוון כותבים ומזוויות שונות ; קורס בין-דתי של ארגון קולך להעצמת נשים למנהיגות קהילתית למען נשים מוסלמיות, יהודיות ונוצריות בירושלים בו הנשים נפגשו ללימוד משותף, ובעיקר בהקניית כלים למנהיגות; יוזמה של בית ספר רעות לקידום תלמידים ממוצא אתיופי בצורה שמכבדת את מורשתם תוך מעורבות ההורים ותמיכה אישית בתלמידים ועוד מגוון פרויקטים.

במרץ 2018 התקיים האירוע הציבורי העשירי והאחרון בבי"כ ידידיה בירושלים, אשר סיכם את פעילות הקרן המשפחתית ב- 10 השנים האחרונות. האירוע כלל קבלת פנים ויריד בהשתתפות ארגונים שקיבלו תמיכה מקרן קרומר לאורך השנים, כאשר במהלך הערב הוצגה מורשתו של ג'רלד קרומר ע"י חברים, משפחה וקולגות. כמו כן, חולקו מענקים שונים: מענק קרן קרומר לפרויקט "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים" ומתן מענקים קטנים מקרן קרומר ליוזמות בתחום חברה משותפת.

לקריאה מעמיקה על פעילות קרן קרומר במהלך השנים:

פעילות קרן קרומר 2008-2018

Cromer Fund Activity 2008-2017