בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים- סיכום פעילות 2015-2016

כדורגל לכולן 2015

ביום רביעי, ה-8/7/15, התקיים אירוע בהובלת פרויקט 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים', בשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל בישראל וההתאחדות לכדורגל באנגליה. האירוע התקיים במסגרת ולקראת אליפות אירופה לנשים (עד גיל 19) שתתקיים הקיץ כאן בישראל החל מה-15 ביולי. מדובר בטורניר בינלאומי רשמי של התאחדות הכדורגל האירופית (UEFA) שהושק בסימן חברה משותפת ומאבק בגזענות
במהלך האירוע נפגשו סגל השחקניות והצוות של נבחרות ישראל ואנגליה, עם שלוש קבוצות של כדורגל מעורבות: 'מכבי עירוני בנות יפיע', 'מכבי כישרונות חדרה' , ו'בנות נתניה' – שלוש הקבוצות מייצגות ערכים של מאבק בגזענות, חברה משותפת, שוויון, צמצום פערים חברתיים והגינות ספורטיבית.
האירוע עבר בהצלחה וחשף את פרויקט 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' בצורה משמעותית בשדה הספורט כגוף שמקדם ערכים של חברה משותפת ושוויון .

קול קורא 2016

במאי 2016 יצא פרויקט 'בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים' בפרויקט משותף עם התאחדות הכדורגל וארגון שחקני הכדורגל.  במסגרת הפרויקט יצא קול קורא לכל קבוצות הכדורגל בישראל (מקצועיות וחובבניות) לקידום סובלנות, חיים משותפים ודו קיום בכדורגל הישראלי.

בעקבות הפניה התקבלו למעלה מ- 50 בקשות לקבלת מענקים (בגובה של עד 5000 ש"ח) ומתוכן נבחרו 13 קבוצות זוכות לעונת 2015-2016. הפעילות תימשך גם במהלך עונת 2016-2017.

אירוע נגד הגזענות בספורט 2016

במסגרת שבוע הגברת המודעות של אופ"א נגד גזענות בכדורגל האירופי, נערך אירוע שיא חגיגי שבו השתתפו שחקני כדורגל ישראלים מהעבר וההווה. אירוע זה הוא אחד מעשרת האירועים המרכזיים שמתקיימים באירופה כחלק מ-action week של אופ"א, שבוע הגברת המודעות נגד גזענות בכדורגל האירופי. ה-action week  מאורגן על ידי  FARE(football against racism in Europe), תת ארגון של אופ"א המקדם סובלנות במגרשי הכדורגל ונלחם בתופעות הגזענות והאלימות בספורט. את האירוע יזמה תכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים".

במסגרת האירוע, שהתקיים ביום רביעי 26/10 בתיכון ליאו בק בחיפה, נערך פאנל שחקנים ואנשי תקשורת בהנחיית העיתונאים אופירה אסייג (one, 102FM) ועוזי דן (הארץ). בפאנל השתתפו עשרה שחקנים ושחקניות כדורגל מהעבר וההווה שדנו בסוגיות הקשורות לגזענות בספורט הישראלי. החלק המעניין ביותר בפאנל היה השלב בו המנחה, אופירה אסייג, הזמינה את תלמידי התיכון בקהל לשאול את הכדורגלנים והמאמנים שעל הבמה שאלות בנושע גזענות ואלימות. רב השיח הזה העלה סוגיות חשובות כמו מתח בין יהודים וערבים, מידת השייכות למדינה ולסמליה של מגזרים שונים בחברה הישראלית והאופנים שבהם ניתן להנמיך את להבות האלימות ביציעי הכדורגל.

לאחר השיח נערך במגרש הכדורגל בקריית חיים טורניר בהשתתפות שש קבוצות ילדים שדוגלות בקידום וטיפוח חיים משותפים וסובלנות בכדורגל.

האירוע ציין גם עשור לפעילות התכנית "בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים".