העצמת נשים

התמודדות עם אלימות במשפחה – מדריך לקהילה האתיופית

חותמים מחדש חיברה יחד עם קואליציית "יחדיו"* אשר מרכזת ומדריכה קבוצה של פעילים מרכזיים (נשים וגברים מהקהילה אתיופים) לצורך התמודדות עם משבר האלימות במשפחה אשר שורר בקהילה.

המטרה של "יחדיו" היא להגביל את רמת האלימות במשפחה תוך העלאת מודעות וסינגור עבור שינויי מדיניות אשר מכוונים לטפל בשורשי הבעיה. התופעה המחרידה של רצח נשים לא הייתה מוכרת ליהודי אתיופיה ותדירות המקרים בישראל רק מעידה על משבר קהילתי עמוק. פערים תרבותיים ושינוי מעמד הגבר במשפחה יחד עם חווית ההשפלה הביאו ליותר מדי גברים מהקהילה האתיופית לייאוש ואלימות.

לאחר תקופה ארוכה בה מספר נשות הקהילה הנרצחות ירד משמעותית, שתי נשים שוב נרצחו באוקטובר 2010 ואחרת הוכתה קשות. רכז קואליצית יחדיו, רחמים מלקו רואיין במגוון ערוצי מדיה וכך חיזק את עמדת הקהילה נגד תופעת האלימות. לאור זאת, קואליציית יחדיו שמה לה למטרה להבטיח שהגינוי לאלימות יישמע בכל בית בקהילה האתיופית בישראל.

כך נולד הרעיון להפיק תקליטור בנושא מניעת  אלימות במשפחה. האזנה לתקליטור יכולה לעשות בצוותא גם ע"י אנשים שלא קוראים את השפה. כמו כן, ניתן יהיה להפיץ את תכונו דרך תכניות רדיו פופולאריות בשפה האמהרית.

בתקליטור, שחקנים ידועי שם מהקהילה מציגים בשפה האמהרית קטעים כגון:

  • שיחה בין שני גברים על האתגרים, הלחצים ודאגות אשר עומדים בפני המשפחה תוך מתן כלים למאזינים כדי להתגבר עליהם.
  • שיחה בין שתי נשים – אחת תחת איום של אלימות מצד בעלה והשנייה – חברה הדוחקת בה לא לחכות ולקרוא לעזרה מיידית.
  • שיחה בין ילדים אשר חלקם עברו טראומה כתוצאה מעדויות של אלימות בבית. המאזינים יבינו איך הטרגדיה משפיעה על כולם ובעיקר על הילדים.
  • מצבים שונים המתארים שיחות בין  זוגות.
  • מסר ותפילה בקולם של כיסים וראשי העדה בגינוי כל ביטוי של אלימות.

* ארגונים פעילים בקואליציה: מוקד קליטה גדרה, עמותת "פותחים שער", מכנף דרום לציון, מוקד קליטה רחובות, ביה"ח שמואל הרופא, רמלה, תלם לצעירים אתיופים, פתח תקוה, "קול הקהילה", לוד, פידל, מתנ"ס גדרה, טבקה, פרויקט פאקט רחובות+טיפת חלב, האגודה לקידום החינוך מרכז היגוי לעולי אתיופיה, קרית חיים, חברים בטבע, היוות, בהלצ'ן

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.