בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים

בשנת 2009, חותמים מחדש הצטרפה כשותפה בפרויקט בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים, שהופעל מעל שבע שנים ע"י הקרן החדשה לישראל בשיתוף התאחדות הכדורגל, במטרה לקדם ערכים של סובלנות ונגד גזענות ואלימות במגרשי הכדורגל. הפרויקט מצליח לערב אוהדים ושחקנים בהצלחה רבה. התכנית מפעילה צוות מסור של משקיפים אשר מדווחים על אירועים  אלימים ועל התנהגות בלתי הולמת של אוהדים. סיכומי הדיווחים מופצים ותורמים רבות להניע את האוהדים והקבוצות לקדם משחק הוגן והתנהגות הולמת במגרשים.

קרית שומה מקבלת פרס

קרית שמונה זוכה בפרס "הקבוצה ההוגנת"

תכנית המשקיפים המשיכה, בתוספת אירועים ציבוריים במגרשים ומפגשים של שחקנים ואוהדים במטרה להוקיע אלימות וגזענות בספורט.

יש תוצאות! – פורום המשקיפים המתנדבים הצליח להעלות את נושא הגזענות והאלימות בכדורגל על סדר היום הציבורים: הוא מותג בקרב אוהדי כדורגל וחובבי ספורט בישראל; רוב אוהדי הכדורגל בארץ מכירים את פעילותם ומגיבים לפרסומי דו"חות הפורום. אמצעי התקשורת בישראל מאזכרים את פרסומי הפורום; הגופים הציבוריים הנוגעים בדבר, ובהם ועדות כנסת וההתאחדות לכדורגל, רואים בפורום המשקיפים גורם מוסמך ומקצועי, ופונים אל מרכזי הפורום תדיר כדי לקבל מידע והערכה על מצב הגזענות והאלימות במגרשים.

KIO1

בני נוער יהודים וערבים באירוע משותף עם הפועל פתח תקווה ומ.ס. צעירי טייבה

בחודש מאי 2012, הפועל פתח תקווה ומ.ס. צעירי טייבה ערכו אירוע ציבורי "מקדמים יחד חיים בשיתוף". האירוע בהשתתפות צעירים ונוער מהקבוצות התקיים באצטדיון בטייבה ובמסגרתו התקיימו מגוון פעילויות תוך הדגשת כבוד בין יהודים וערבים.

מנכ"ל ההתאחדות אורי שילה אמר:"הפיעלות הזו מקדמת את האחווה בין הצדדים. להיות אזרח טוב זה לא פחות חשוב מלהיות שחקן טוב".

בחודש יוני 2012, התקיים אירוע סיום חגיג לפרויקט "ליגת השכונות" בירושלים תוך התמקדות בשחקניות כדורגל. לאירוע הגיעה שחקנית נבחרת ישראל בכדורגל אושרת עיני, שדיברה עם הילדות על הקשיים  בבחירת הקריירה ואיך להתמודד עם המכשולים שבדרך.

משחק רעים במחוז המרכזיריית הפתיחה לעונת הבכורה של מחוז המרכז צויינה במשחק כדורגל רעים מעורב לילדים יהודים וערבים מלוד ויפו.

המשחק התקיים במגרש בית דני בשכונת התקווה בת"א, במסגרת שבוע המודעות לאלימות והגזענות ה- Action Week של אופ"א וארגון Fare המסונף לו. לפני שריקת הפתיחה התקיים טקס קצר בסימן המאבק בגזענות במגרשי הכדורגל ובעד החיים בשיתוף. באירוע השתתפו שחקני הקבוצה הבוגרת של בני יהודה תל אביב- שלו מנשה, גל כהן וכוכב הקבוצה פדרו גלבאן.

לקריאה נוספת על פעילות תכנית הכדורגל בשנים האחרונות:

בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים- סיכום פעילות 2016-2017

בועטים את הגזענות והאלימות מהמגרשים- סיכום פעילות 2015-2016