זוכות בפרס קרן יפה לונדון יערי לשנת 2014

פייני סוקניק (31) מחיפה, יועצת חינוכית, הקימה את באשר תלכי, עמותה למען נשים מהמגזר הדתי והחרדי המתמודדות עם הליך גירושין. העמותה מעניקה תמיכה משפטית, מידע לנשים על זכויותיהן, מפגשי תמיכה קבוצתיים וייעוץ פסיכולוגי, ובנוסף מפעילה קו תמיכה טלפוני המאויש על ידי עורכי דין ואנשי מקצוע העומדים לרשותן בכל שעה. את העמותה הקימה פייני בעקבות תהליך גירושין שעברה בעצמה, אשר היה מלווה בקשיים שהיא מקווה לחסוך מאחרות.

נעימה אל זביידי (23) מערערה שבנגב, פועלת למען שירות התנדבותי לבנות הבדואיות בדרום. הפרס ניתן לה על פעילותה בארגון בוגרות בשיתוף עמותת תפוח, הפועלת לצמצום הפערים החברתיים באמצעות הנגשת מידע וטכנולוגיה. הארגון מספק למתנדבות סדנאות של פיתוח זהות עצמית, הכשרה והנחיה, במטרה לעודד את הנשים לעצמאות כלכלית ונפשית. נעימה מספרת כי לאחר סיום התיכון נותרה ללא מסגרת והרגישה חסרת תקווה לגבי עתידה. היא הבינה שעליה לקחת את גורלה בידיה ולפעול למען הקהילה. בעקבות ניסיונה האישי, ממשיכה נעימה לפעול למען גיוס בנות נוספות מרקע דומה לשלה להתנדב בקהילה. היא גאה לספר שרוב הבנות שגייסה ממשיכות ללימודים גבוהים. נעימה לומדת כיום לתואר בחינוך ופילוסופיה במכללת ספיר.

אושרה יוסף פרידמן (37) קיבלה את הפרס השנה עבור סיוע לאימהות חד-הוריות במימוש הפוטנציאל התעסוקתי שלהן. אושרה עוזרת לנשים לרכוש עצמאות ואחריות כלכלית, באמצעות יצירת קשרים עם ארגוני מעסיקים על מנת שיעסיקו את הנשים. לאחר שלב הסינון הראשוני הנשים המתאימות נשארות בתפקיד. בעזרת כספי הפרס מקווה אושרה לספק לנשים סדנאות הכשרה לשוק העבודה. אושרה עובדת בקרן רש"י, המסייעת לאוכלוסיות מוחלשות בישראל ברכישת השכלה גבוהה.

הדס גור (43) מתל אביב קיבלה את הפרס השנה על פעילותה באליפלט, עמותה הפועלת לסייע למאות התינוקות וילדי הפליטים בישראל. הפרס יאפשר להדס לממש את חלומה לשכור מקום בתל אביב לפעילויות העשרה לילדים. בחלל יוכלו הילדים לקבל תשומת לב פרטנית ממתנדבים, עזרה בשיעורי בית, חוגי אנגלית ופינות יצירה. הדס עובדת בעמותת אנוש כמדריכת שיקום בדיור מוגן ומתנדבת בעמותת עלם בפרויקט "ערים בלילה" לעזרה לקטינים העוסקים בזנות. עד לפני שנתיים הייתה הדס זמרת ומורה לפיתוח קול; כיום היא משקיעה את כל כולה בילדי הפליטים.