הכשרת מעצבי מדיניות

 הכשרת מעצבי מדיניות הינה תכנית דו-שנתית בה המלגאים (לרוב עובדים בשירות הציבורי) מקבלים הכשרה תיאורטית ומעשית בתחומי הכלכלה, המדיניות והחברה האזרחית, ומקנה כלים בניהול תהליכי שינוי בארגונים ובמערכות ציבוריות, ובארגוני החברה האזרחית. התכנית מתנהלת בשיתוף עם שתיל והאוניברסיטה העברית בירושלים.

ב-2011 נפתח המחזור השני של התכנית להכשרת מעצבי מדיניות לפרק הפרקטיקום בארגונים.

המחזור השני של התכנית להכשרת מעצבי מדיניות כלכלית-חברתית סיים את פעילותו בתחילת קיץ 2012. העמיתים השלימו בחודשים האחרונים את פעילותם בארגונים ובפרויקטים השונים בהם לקחו חלק. בין אלה פרויקטים בעמותות ידיד, ארגון בזכות, רשת בתי המדרש, ארגון כל זכות, האגודה לזכויות האזרח ורופאים לזכויות אדם.

תהליכים ומסמכים שעמיתי התכניות היו שותפים להנעתם וגיבושם שימשו בסיס להצעות חוק (בנושא נגישות לשירותים ציבוריים של עמותת ידיד), למדדים ציבוריים (דוגמת המדד לשילוב אנשים עם מוגבלויות במרחב העירוני של ארגון בזכות), למידע אודות זכויות חברתיות-כלכליות (אתר זכויות משותף בערבית למועצת ביר אל מכסור, ארגון כל זכות וארגון אינג'אז) ולתהליכי עבודה נוספים בארגונים.

בין העמיתים יש כאלה שמצאו את דרכם לעולם הארגונים, אחד העמיתים עבר לשמש כסמנכ"ל תכנון ופיתוח בארגון אזרחי, אחרת השתלבה ככותבת תכניות בפרויקט לאומי לחינוך פיננסי, פרויקט המציב את סוגיות השיתוף הבינמגזרי במקום חשוב. עמיתים ועמיתות אחרים מסתייעים בידע ובמידע שצברו במסגרת התכנית בפעילותם המקצועית ובדיאלוגים שיש למשרדיהם עם ארגוני החברה האזרחית

   בשנת 2013 הייתה תכנית שנתית בהיקף של 250-300 שעות. המסגרת כללה לימודים תיאורטיים והתנסות בזירת הפעילות של הארגונים. המשתתפים עברו התנסות בצוותי עבודה נושאיים, התכנים שעסקו בהם התמקדו בפיתוח תשתיות ידע ותשתיות מקצועיות של ארגונים. גודל הקבוצה היה עד 20 אנשים, כאשר הרכב המשתתפים כלל נציגים מהמגזר הציבורי, העסקי ומינון נמוך של משתתפים הבאים מהעולם האזרחי. גיוון בתחומי תוכן וידע. המטרות המרכזיות היו העמקת הידברות בין מגזרים, פיתוח יכולות ויצירת כלים.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.